Hírek
Madártávlat- Máthé Kinga állandó rovata
2019. márc. 12. | #Assist-Trend Kft.
A 21. századi turista…..
Természetesen mindannyian különbözőek vagyunk. De bármilyen hihetetlen korunk „átlagos” belföldi turistája ugyanazokat a jellegzetességeket mutatja. És ezek a tulajdonságok és szokások hatással vannak a szállodai szektorban dolgozók hétköznapjaira is.
A 21. századi hazai turista a négy fal között jobban érzi magát egy hosszú hétvégén, mint valaha.
Kevésbé lép ki a szálloda forgóajtaján, nem megy kirándulni, még sokszor a városba sem sétál be egy érdekes múzeum kedvéért.
Bármily meglepő, a 2-3 éjszakás pihenése alatt – bármely évszakot tekintjük is-, a vendégek jelentős százaléka nem lép ki a szálloda kapuján, a becsekkolástól a távozáskori számlafizetésig „helyben marad”.
A szálloda falain belül maradva akarja a térség borait megkóstolni, a helyi ételkülönlegességeket megízlelni, élvezni a gyógyvíz hatásait, masszázsra menni és gálavacsorán részt venni. Helyben szeretné az animátorra bízni a gyermekeit, helyben küldi a feleségét a szépségszalonba és helyben nézi a focimeccset. Nem megy ki a házból. A szálloda teljes légterét „betölti”, mindenütt megtalálható, a nyüzsgő hallban és a csendes kártyaszobában is. Jóval hosszabb időt tölt a szobában, mint 20 évvel ezelőtt. Automatikusan, a szálloda minden négyzet-centiméterén igényli az internet-elérhetőséget, állandóan online van, posztolt, feltölt, megoszt, kommentel, követ, kommentál, fotóz.
Miért érdekes ez? A szállodai személyzet napi rutin munkáját (a recepcióstól a szobaasszonyon át a pincérig) gyakorlatilag „real time” nézi végig, szinte asszisztál, természetesen kellően passzívan, hiszen Ő éppen pihen. Ennek okán a takarítást végző személyzet gyakorlatilag állandóan külső kontroll alatt dolgozik, ráadásul – az egyre gyakoribb és döntést befolyásoló - vendégkommenteket írók kontrollja alatt. Fontos tehát, hogy a vendéggel közvetett és közvetlen érintkezésben dolgozó kollégák professzionalizmusa, munkatempója, intenzitása azt a természetes hozzáértést és rutinszerű, de mintaszerűen végzett munkát tükrözze, amely a személyzetre valóban jellemző. Megjelenésük, kiállásuk, mozgásuk a vendégtérben, az általuk használt eszközök és azok használatának módja mind-mind egyfajta kommunikációs üzenet. Üzenet a szállodáról, üzenet a kollégáról, üzenet az eszközökről, a technikáról, amit takarítás közben a munkatárs használ.
Érdemes munkatársainkat ennek ismeretében naponta „útra engedni” a vendégtérbe, képezni, tréningezni Őket, hogy a munkájukat órák hosszat néző vendégek egyöntetűen azt állapítsák meg: profi személyzet állítja elő azt a tiszta és rendezett közeget, amelyben Ő a szabadidejét tölti. A 4 fal között….
Képzési szolgáltatásainkról Housekeeping-oktatás tudásbázis tartalmunkból tájékozódhat! Kérjen bővebb információt szakértőinktől a szakerto@assist-trend.hu e-mail címen.
2019. márc. 04.
Tisztaságot szeretnénk! Mi kell még hozzá?
Miért fontos és hogyan használhatjuk a takarításban a vegyi-, mechanikai-, hőhatást és az időt?
Assist-Trend Kft.
2019. márc. 04.
Stabil növekedés az Assist-Trendnél
Megközelítette a nyolcmilliárd forintit az Assist-Trend csoport bevétele 2018-ban.
Assist-Trend Kft.
2019. márc. 04.
A tavasz a kártevőket is felébreszti
Hogyan és mikor érdemes elkezdeni a kártevők elleni védekezést.
Assist-Trend Kft.
2019. jan. 16.
Madártávlat - Új szakmai sorozat
Szakmai segítség madártávlatból, új nézőpontból Mártonné Máthé Kinga tollából