Berobbant az automatizálás az ipari higiéniába

 

Interjú Michail Yachevvel a CM2W ügyvezetőjével és társalapítójával

 

Senki sem szereti, ha pénteken fogy ki a szer a gépből, mert lehetetlen  pótlást szerezni – az ipari higiéniában előforduló ilyen és ehhez hasonló problémák hatékony kezelése kezdte el foglalkoztatni a CM2W tulajdonosait néhány évtizede, majd nyolc éve kezdték el a megoldást kidolgozni. A cég öt éve alakult és mára 53 országban működik, az ügyfelek teljes megelégedésére. Michail Yachevvel a CM2W ügyvezetőjével és társalapítójával a cégről és a Level Up Together összefogásról beszélgettünk.

Mivel foglalkozik a CM2W, és miért vesznek részt a Level Up Together összefogásban?

A CM2W a Dolgok Internetével (Internet of Things /IoT/) foglalkozik. Kifejezetten az ipari higiéniás piacra összpontosítunk, ezen a téren úttörőnek mondhatjuk magunkat: amit csak hálózatba lehet kötni, azt mi összekötjük az interneten keresztül. A berendezések optimális működtetéséhez szükséges adatokat - például adagolást, fogyasztást - folyamatosan mérjük és elemezhetővé tesszük.

Milyen problémák megoldása áll cégük működésének középpontjában?

A vegyipar nagy eszközberuházásaival kapcsolatban jelentős kihívás a hatékonyság növelése, a gyors megtérülés elérése, a technikai kiszolgáló személyzet munkájának egyszerűsítése. Ebben az üzleti szegmensben van tehát néhány kiemelt szempont, köztük a hatékonyság az egyik legfontosabb. Hogy értendő ez?  Minden egyes gyártó számára kritikusan fontos kérdés, hogy megfelelően működnek-e a pumpái, anyagtovábbító berendezései, azok összeférhetőek-e az alkalmazandó vegyi anyagokkal, mikor jön el az ideje, hogy a technikai kiszolgáló személyzetet kiküldjék közvetlen beavatkozás szükségessége miatt. Ezek egyszerűnek tűnő kérdések, de a válaszok késleltetésmentes megismeréséhez automatizálásra van szükség.

Ezen a ponton lép be a folyamatba a CM2W. Technológiáink lehetővé teszik annak garantálását, hogy a vegyi anyagok adagolása optimális legyen, az adott folyamat vegyi összetevői mindig megfelelő mennyiségben álljanak rendelkezésre. A legfontosabb, hogy mindig egy lépéssel megelőzzük a probléma kialakulását. Arról van szó, hogy az internetre kötött eszközökről késleltetés nélkül (real time) érkező adatok alapján a problémát már kialakulása előtt kiszűrhetjük, még mielőtt az ügyfél észlelné. A mottónk: előzd meg a problémát, ne mögötte kullogj! Az első dolog tehát a folyamat automatizálása.

A második a szinkronizálás. Sok nagyvállalat rengeteg pénzt költ vállalatirányítási rendszerre. Ezek a rendszerek arra vannak kitalálva, hogy egy helyen lehessen kezelni sok különböző terület (pénzügy, marketing, stb.) adatait. Azt azonban sohase fogják megmondani, mi az aktuális helyzet lenn a küzdőtéren, a gépek, adagolók világában. A CM2W ezt a hiányt pótolja. A szinkronizálás révén elérhetővé teszi a vállalatirányítási rendszeren belül a termelés folyamatos monitorozásának adatait. Ezzel megalapozottabb döntésre ad módot ezekben a helyzetekben. A hatékonyság növelése a logisztikai költségek csökkenésében is tetten érhető: a kritikus információk begyűjtéséhez nincs szükség az ügyfél rendszeres személyes felkeresésére, és azt sem kell megvárni, hogy az ügyfél jelentkezzen, hogy segítségre van szüksége. Meg tudjuk mondani előre, hol lesz szükség beavatkozásra, még mielőtt termeléskiesésre kerülne sor.

A harmadik fontos tényező a technikai kiszolgáló személyzet munkájának egyszerűsítése.  A CM2W platform telepítése kevesebb mint fele annyi ideig tart, mint más rendszereké. A menedzsment számára igen érzékeny tényező a karbantartás, illetve telepítés költségének csökkentése.

Hogyan illeszkedik cégük tevékenysége, az Assist-Trenddel való kapcsolatuk a Level Up Together együttműködésbe?

Az Assist-Trend jövőbe tekintő cég, mind a különböző cégekkel való kapcsolata, a kölcsönös lojalitás értelmezése, mind az innováció keresése területén. Amit mi hozzá tudunk tenni ehhez, az a technológiánk költséghatékonysága, megoldásaink nyitott mivolta, melynek keretében az ügyfél maga is folyamatosan nyomon követheti a mérőeszközök adatait.  Megállapodásunk kizárólagossága miatt az Assist-Trend az első és egyetlen cég a magyar piacon, aki ezt a technológiát szállíthatja.

Az eszközök az interneten keresztül vannak összekötve. Ez azt is jelenti, hogy szükség esetén akár egy mobiltelefonon is megjeleníthetők az adatok?

A CM2W felhőalapú szolgáltatás. Ettől kezdve bármilyen internetkapcsolattal rendelkező eszköz (mobiltelefon, táblagép, számítógép, ...) alkalmas az adatok megjelenítésére.

A vállalatirányítási rendszerek meglehetősen összetettek. Hogyan működik az integráció a vállalatirányítási rendszer és az Önök rendszere között?

A platformnak nyitott szoftveres csatlakozó felülete (API) van. Ennél fogva gyakorlatilag tetszőleges szoftverplatformhoz illeszthető a rendszerünk. A mi oldalunkról nyitott, megoldható a feladat, a vállalatirányítási rendszer szoftverfejlesztőinek ezen a ponton jelent valamennyi plusz munkát. Van néhány konkrét példánk már teljes integrációra a világban. Ezek nagyon hasznosnak bizonyultak.

Mik az integrált rendszer előnyei?

Ha például három telephelyen történik ugyanannak a vegyi terméknek a gyártása, az integrált rendszer előre figyelmeztet, ha valahol fogy a nyersanyag, utánpótlás kell, valamelyik gép működése akadozik, az adagolási arány nem optimális, így rövidebb idő alatt hárítható el, illetve kivédhető a probléma akár több telephely esetében is,  a szállítási határidők kezelése is dinamikusabban lehetséges, jobban tervezhető. A rendszer figyelmeztet, ha a nyersanyag utánrendelése esedékes, de azt sem hagyja, hogy a gép tovább működjön, ha kifogy valamelyik összetevő, akkor sem, ha ennek oka egyszerű emberi mulasztás, mert az utántöltés maradt csak el. Senki sem szereti péntek este megtudni, hogy a hétvégi műszakra már nem lesz elég alapanyag, mert ilyenkor nehézkes, ha nem lehetetlen a beszerzést megoldani. Ehelyett már szerdán megjön a figyelmeztetés, hogy intézkedni kell az utánpótlásról. Ez az, amiről gondoskodunk.

Hány évbe telt az ötlettől a megvalósításig, amíg lábra állt a CM2W?

Bulgáriában korábban vegyi anyagok forgalmazásával foglalkoztunk. Úgy tizenhét évvel ezelőtt 2000 mosogatógépet és néhány száz ipari mosógépet láttunk el. Fokozatosan világossá vált, hogy a beszélgetés elején említett hatékonysági problémák súlyosan érintenek minket és erre megoldást kell találnunk. Tehát 17-20 évvel ezelőtt indult a történet. A megoldás konkrét kidolgozását 8 éve kezdtük el, a CM2W alapítása pedig 5 éve történt, amikor önállósult ez a projekt és globálissá vált. Jelenleg 53 országban vagyunk jelen, az ügyfél elégedettség pedig gyakorlatilag 100 százalékos. Fontos lépés volt, hogy tavaly sikerült bejegyeztetni szabadalomként a rendszerünket az Amerikai Egyesül Államokban is, amivel nagy piacot nyertünk. Korábban a Bulgáriában bejegyzett szabadalom alapján dolgoztunk Európában.

Úgy tudom, az Amerikai Egyesült Államokban hosszú küzdelem volt a szabadalom bejegyeztetése

Igen, ott nagyon szigorúan veszik a szabadalom témáját. Elsősorban a kinti partnereink miatt kellett ezt meglépnünk, hogy nyugodtak lehessenek afelől, hogy stabil a piaci helyzetünk, nem szűnik meg egyik napról a másikra a szolgáltatásunk. Különben a kinti nagy vállalatok egy szép napon teljesen leállíttathatták volna a működésünket.

Mi áll jelenlegi működésük fókuszában: a meglevő piaci értékesítés, vagy új termékvonal, szolgáltatás fejlesztése?

A platformunkat élő szervezethez hasonlítanám. Az adatok késleltetés nélkül (real time) haladnak át rajta. Ilyen jellegű, minőségű és mennyiségű adat birtokában sok új ötlet fogalmazódik meg az ügyfelek részéről is. Folyamatosan kapunk megkereséseket továbbfejlesztésre. Van, hogy újabb érzékelők beépítését kérik. Ebben az értelemben folyamatos a fejlesztés. Ugyanakkor nem szándékozunk átlépni az ipari higiéniában hasznosítható alkalmazások, illetve a tetszőleges anyag pumpálását szabályozó megoldások határát.

Folytatódik-e a kiindulási pontként szolgáló 2000 mosogatógép és néhány száz mosógép kiszolgálása, vagy most már teljesen a CM2W projektnek szentelik idejüket?

Ma is működik az eredeti projekt. Bulgáriában és a környező országokban továbbra is forgalmazunk vegyi anyagokat is az automatizálás mellett. Elsősorban tesztrendszerként tekintünk ezekre a rendszerekre, ahol kipróbálhatjuk a fejlesztéseket.

Ha érdeklődik a CM2W termékei iránt, kérdéseivel keresse  szakértőinket a szakerto@assist-trend.hu e-mail címen

Madártávlat- Vakáció

A gyerekek igényei a szállodákban. Mire figyeljünk, ha nyári szünetre érkeznek a kisgyerekes családok szállodánkba?

 
Assist-Trend Kft. -

Assist-Trend Kft.

Crepto: több, mint elérhető

Dobozos környezetbarát Inspiratív termékek a Magyar Piszke Papír kínálatában

 
Assist-Trend Kft. -

Assist-Trend Kft.

Ha már nem elég a napi takarítás - Alaptakarítsunk!

Mikor és mire jó az alaptakarítás?

 
Assist-Trend Kft. -

Assist-Trend Kft.

Egyszer használatos zöld megoldások a cateringben

A Duni a környezettudatosságot előtérbe helyezve már évek óta fejleszti környezetbarát megoldásait az egyszer használatos eldobható edények piacán.

 
Assist-Trend Kft. -

Assist-Trend Kft.

Online „okos” vegyszeradagolás – maximális mosási eredmény

Pontosan tudja, hogy mennyibe kerül 1 kilogramm ruha mosása? Szeretné folyamatosan nyomon követni mosodájában zajló tevékenységeket? Online megoldásunk segítségével már erre is van lehetőség.

 
Várvölgyi Tímea -

Várvölgyi Tímea

hirlevel

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Küldje el e-mail címét így mindig időben
tájékozódhat a legfrissebb akcióinkról.

 

Írjon nekünk