Minden és mindenki „okos”, a szálloda, a pincér, az étterem, az asztal és a szoba is…

 

Pár héttel ezelőtt Budapest ( Kempinski Hotel Corvinus)  adott otthont a HOTCO konferenciának, amely elsősorban a szállodaipari nagybefektetőknek adott útmutatást, miképpen fejlesszék házaikat. A megjelentek egyöntetű véleménye volt: ha nem nyitnak az új technológiai megoldások felé, nem számíthatnak számottevő árbevétel növekedésre.

Kimondták,mára az ökológiai fenntarthatóság a nemzetközi hotelláncok egyik legfontosabb alapértékévé vált.  A szakemberek egyetértettek abban, hogy üzletileg nehéz elmagyarázni a hoteltulajdonosoknak, miért fontos a fenntarthatóság, de bizonyos országokban a vendégek egyértelműen előnyben részesítik azokat a szállodákat, amelyek már környezetbarát megoldásokat alkalmaznak. Ilyen lehet a kevesebb műanyagpalack felhasználása, a szemét nagy részének újrahasznosítása, kevesebb víz felhasználása, a zöld takarítószerek használata, a természetes árnyékolás vagy a természetes anyagokból készült szállodai textíliák használata is.

A fenntarthatóságot egy új szemszögből is vizsgálják már, éspedig az egyre gyakrabb időjárási anomáliák okozta károk oldaláról. Egyre kevésbé mindegy, hogy az adott szálloda a világ mennyire klímakatasztrófa által érintett pontján áll. Több szállodalánc készít vésztervet arra vonatkozóan, hogy a következő 10-30 év klímaváltozása (melegedés, aszályosodás, tengerszint-emelkedés, viharzónák kialakulása vagy elsöprő és gyakori tűzvészek) mennyire befolyásolja majd a „kitett helyen” álló házak bevételi mutatóit, érdemes-e építészetileg megerősíteni azokat, vagy a klímaváltozás miatti utazási trend változások áldozatává válnak majd ezek az épületek.

A mai hotelek árbevételének közel felét már a vendéglátás adja, így az okosmegoldások piacán számtalan pincért vagy konyhai dolgozót tehermentesítő és/vagy helyettesítő megoldás működik. Az emberi erőforrások optimalizálását ma már olyan alkalmazások segítik a Távol-keleten, amelyek segítségével a vendég a szállodakomplexum bármelyik pontjáról akár adott hőmérsékletű és összetételű, személyes allergénfaktorokat is kielégítő  koktélt rendelhet egy gombnyomással, hogy szobájához vagy asztalához érve azt minél hamarabb elfogyaszthassa. Az ilyen típusú – a vendég oldaláról élményszolgáltatásként - megélt újítások rendszerint BIG DATA alapúak, komoly vendégelégedettségi mutatókat dolgoznak fel bennük, és akár a mobiltelefonos keresések világméretű adatit is képesek feldolgozni, mindemellett nagyon gyorsan fejleszthetőek.

A fizetési módok területén is számtalan újítás jelent meg a szállodákban, a személyre szabott e-wallet vagy a block-chain alapú fizetési rendszerek mellett már a személyzet-vendég kommunikációt is okostelefonok segítségével végzik, applikációkon keresztül. Időt, energiát és nem utolsó sorban költséget takarítanak meg így, a kérdés nyilván csak az: valóban az „ember nélküli” szolgáltatóipar-e a turizmus jövője?

A konferencia azt is megállapította, a kényelmi élményeken ( spa, gasztro) alapuló szolgáltatások esetén mindenképp személyzet –vezérelt termékfejlesztésre van szükség. Mégpedig folyamatosan újragondolt fejlesztésekre. Az adott vendégkör szokásainak, összetételének, szállodán belüli és kívüli mozgásának, költéseinek elemzése – akár mesterséges intelligencia felhasználásával is- elsődleges és nélkülözhetetlen a fejlesztések irányainak és mikéntjenek megállapításához.  Így a szállodai befektetők egyre többet költenek olyan láthatatlan okos megoldások beépítésére, melyek mérik a szobában, az ágyban, a fürdőben vagy az erkélyen töltött időt, de figyelik a reggelizéssel vagy a szállodai portásnál informálódással töltött vendégidőt is.

 

Fertőtlenítéssel, kézmosással és légtisztítással is érdemes védekezni a vírusok ellen

Nem csak a koronavírussal kapcsolatos aggodalmak, de a tél végi szokásos megbetegedések miatt is érdemes fokozottabban ügyelni a tisztaságra. Leginkább az alapos és gyakori kézmosással, de megfelelő fertőtlenítéssel, a takarítási-mosogatási szabályok betartásával és a levegő tisztításával is védekezhetünk a vírusok terjedése ellen

 
Assist-Trend Kft. -

Assist-Trend Kft.

Farsangi általános szerviz akció

Tavaszi kedvezményes mosogatógép és adagoló átvizsgálási akciónk részleteit olvassa el a posztban!

 
Assist-Trend Kft. -

Assist-Trend Kft.

Országos Ökokonferenciát rendez az Assist-Trend

Első ízben rendezi meg országos Ökokonferenciáját az Assist-Trend Budapesten. A sikeres regionális rendezvények után Magyarország meghatározó higiéniai szolgáltatója kibővített szakmai programmal várja az érdeklődőket az ingyenes, ám regisztrációhoz kötött rendezvényen.

 
Assist-Trend Kft. -

Assist-Trend Kft.

Hogyan ne mosogassunk a géppel?

Habzó mosogatógépek, eltömődött csövek és persze piszkosan maradó edények – a mosogatógépek meghibásodásainak legtöbb jele elkerülhető volna, ha helyesen készítenék elő az eszközöket. Hogyan ne takarítsunk következő részében azt vizsgáljuk meg szervizes kollégáink tapasztalatai alapján, mit nem szabad tenni a mosogatógépekkel.

 
Assist-Trend Kft. -

Assist-Trend Kft.

hirlevel

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Küldje el e-mail címét így mindig időben
tájékozódhat a legfrissebb akcióinkról.

 

Írjon nekünk