Madártávlat - Máthé Kinga állandó rovata - I.

 

 

A 21. századi turista…..

Természetesen mindannyian különbözőek vagyunk. De bármilyen hihetetlen korunk „átlagos” belföldi  turistája ugyanazokat a jellegzetességeket mutatja. És ezek a tulajdonságok és szokások hatással vannak a szállodai szektorban dolgozók hétköznapjaira is.

A 21. századi hazai turista a négy fal között jobban érzi magát egy hosszú hétvégén, mint valaha.
Kevésbé lép ki a szálloda forgóajtaján, nem megy kirándulni, még sokszor a városba sem sétál be egy érdekes múzeum kedvéért.

Bármily meglepő, a 2-3 éjszakás pihenése alatt – bármely évszakot tekintjük is-, a vendégek jelentős százaléka nem lép ki a szálloda kapuján, a becsekkolástól a távozáskori számlafizetésig „helyben marad”.

A szálloda falain belül maradva akarja a térség borait megkóstolni, a helyi ételkülönlegességeket megízlelni, élvezni a gyógyvíz hatásait, masszázsra menni és gálavacsorán részt venni. Helyben szeretné az animátorra bízni a gyermekeit, helyben küldi a feleségét a szépségszalonba és helyben nézi a focimeccset. Nem megy ki a házból. A szálloda teljes légterét „betölti”, mindenütt megtalálható, a nyüzsgő hallban és a csendes kártyaszobában is. Jóval hosszabb időt tölt a szobában, mint 20 évvel ezelőtt. Automatikusan, a szálloda minden négyzet-centiméterén igényli az internet-elérhetőséget, állandóan online van, posztolt, feltölt, megoszt, kommentel, követ, kommentál, fotóz.

Miért érdekes ez? A szállodai személyzet napi rutin munkáját  (a recepcióstól a szobaasszonyon át a pincérig) gyakorlatilag „real time” nézi végig, szinte asszisztál, természetesen kellően passzívan, hiszen Ő éppen pihen. Ennek okán a takarítást végző személyzet gyakorlatilag állandóan külső kontroll alatt dolgozik, ráadásul – az egyre gyakoribb és döntést befolyásoló -  vendégkommenteket írók kontrollja alatt. Fontos tehát, hogy a vendéggel közvetett és közvetlen érintkezésben dolgozó kollégák professzionalizmusa, munkatempója, intenzitása azt a természetes hozzáértést és rutinszerű, de mintaszerűen végzett munkát tükrözze, amely a személyzetre valóban jellemző. Megjelenésük, kiállásuk, mozgásuk a vendégtérben, az általuk használt eszközök és azok használatának módja mind-mind egyfajta  kommunikációs üzenet. Üzenet a szállodáról, üzenet a kollégáról, üzenet az eszközökről, a technikáról, amit takarítás közben a munkatárs használ.

Érdemes munkatársainkat ennek ismeretében naponta „útra engedni” a  vendégtérbe, képezni, tréningezni Őket, hogy a munkájukat órák hosszat néző vendégek egyöntetűen azt állapítsák meg: profi személyzet állítja elő azt a tiszta és rendezett közeget, amelyben Ő a szabadidejét tölti. A 4 fal között….

Képzési szolgáltatásainkról Housekeeping-oktatás tudásbázis tartalmunkból tájékozódhat! Kérjen bővebb információt szakértőinktől a szakerto@assist-trend.hu e-mail címen. 

 

 

Tavaszi megújulás akció

Tavaszi megújulás akció- tiszta szőnyeg és kárpit felületek

 
Ballabás Judit -

Ballabás Judit

Érintésmentes takarítás - maximális higiénia

Impregnált mop technológia, avagy hogyan lehet víz és tisztítószer spóroló módon gazdaságosan, költségkímélően a keresztszennyeződések elkerülésével hatékonyan takarítani.

 
Assist-Trend Kft. -

Assist-Trend Kft.

Madártávlat - Új szakmai sorozat

Szakmai segítség madártávlatból, új nézőpontból Mártonné Máthé Kinga tollából

 
Assist-Trend Kft. -

Assist-Trend Kft.

A forradalmi mikroszál - Tisztítás takarítószer nélkül

Hogyan tudunk környezetbarát módon vegyszer és víz nélkül takarítani.

 
Assist-Trend Kft. -

Assist-Trend Kft.

Madártávlat- Máthé Kinga állandó rovata

Máthé Kinga a szakértő rálátásával madártávlatból mutatja be a turisztikai szektor teljességét, hogy láttassa az egészet amelynek mi, vendégek is részei vagyunk.

 
Assist-Trend Kft. -

Assist-Trend Kft.

hirlevel

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Küldje el e-mail címét így mindig időben
tájékozódhat a legfrissebb akcióinkról.

 

Írjon nekünk