Visszatért a boltokba a Szilvia, a Crepto és a Nárcisz

Visszatért a boltok polcaira a Szilvia, a Crepto és a Nárcisz. A Magyar Piszke Papír Kft. alapítója, ügyvezetője Bodrogai Ferenc Budapesten sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megkezdődik a kiskereskedelmi forgalmazás is. A társaság – a korábbi bejelentéseknek megfelelően -  környezetvédő csomagolásban, papírdobozban is kínálja háztartási törlőkendőjét és toalettpapírját.

Sajtótájékoztatón jelentette be Budapesten Bodrogai Ferenc, hogy a Magyar Piszke Papír Kft. megkezdte a a Crepto, a Szilvia és a Nárcisz márkák forgalmazását, a jól ismert termékek hamarosan megjelennek a boltok polcain.

Mint arról már beszámoltunk, a márkaneveket a nagymúltú Piszke Papírgyár felszámolása során vásárolta meg a cégcsoport. Bodrogai Ferenc a sajtótájékoztatón elmondta: szakmai múltja köti a márkákhoz, hiszen közel harminc éven át dolgozott a Piszke Papírgyárnál, a privatizációját megelőző közel egy évtizedben annak kereskedelmi vezetője is volt, az ő nevéhez köthető a Crepto,  a Szilvia és a Nárcisz  márkanevek felépítése. Miután az egykori állami papírgyár végül görög tulajdonosok kezébe került, a saját vállalkozását kezdte építeni: a Forest Papír egy fészerből indult el és lett alig több mint tíz év alatt az ország meghatározó higiéniai papír feldolgozója és kereskedője, 25 százalék körüli piaci részesedéssel, tízmilliárd feletti forgalommal. A cég lakossági üzletágát Bodrogai Ferenc három évvel ezelőtt eladta az olasz Sofidelnek, és az Assist-Trend keretein belül a közületi fogyasztók és a Horeca szektor kiszolgálására kezdett koncentrálni. Az adásvételkor kötött három éves, a lakossági üzletágra vonatkozó moratórium márciusban járt le, ez adott lehetőséget Bodrogai Ferencnek, hogy visszatérjen a piacra az időközben megszerzett márkákkal.

Bodrogai Ferenc szerint  a higiéniai papírgyártás korszakváltás előtt áll: az alacsony áron kínált, rossz minőségű, környezetszennyező termékek helyett az egyre tudatosabb fogyasztók a jó ár-érték arányú fogyasztási cikkeket keresik. Egyre nő az igény a környezeti szempontból fenntartható termékek és csomagolások iránt, és ez a fogyasztói elvárás a higiéniai papírok piacán is megjelenik. Szerinte ma az üdítőitalok után a higiéniai papírok csomagolása jelenti fajlagosan a második legnagyobb veszélyt a környezetre. Egyetlen négyfős család egy évben csak a toalettpapír csomagolásának kidobásával 7 négyzetméternyi nejlonszemetet termel. Ha kiterítenénk azt a műanyag mennyiséget, amit a magyar lakosság csak a toalettpapír csomagolásával egy évben megtermel, lefedhetnénk vele Budakalászt.

A problémát felismerve a Magyar Piszke Papír Kft. műanyagmentes, papírdobozos csomagolásban is elindítja a Creptot és a Szilviát a piacon. A Dunapackkal együttműködésben készített papírdobozok újrahasznosított és újrahasznosítható alapanyagokból készülnek. A csomagolás tervezésénél ügyeltek arra is, hogy a dobozok egyneműek legyenek, ami megkönnyíti az újrahasznosítást. A doboz konstrukcióját úgy alakították ki, hogy annak alapanyag igénye a lehető legkisebb legyen, miközben figyelmet fordítottak arra, hogy az áru teljesen illeszkedjen a raklaphoz. Így a raklapot a lehető legjobban ki lehet használni, ami ismét csak csökkenti a csomagolás ökológiai lábnyomát.

A Magyar Piszke Papír célul tűzte ki a logisztikai környezetterhelés csökkentését is. A termékek kialakításakor figyeltek arra, hogy a tekercsen minél több hasznos papír legyen. A Magyar Piszke Papírnál egy tekercsen 250, míg egy átlagos terméken csak 150 lapnyi papír van. Azzal, hogy csökkentették a duda átmérőjét a toalettpapír-tekercs közepén, lehetővé vált, hogy jóval több papírt tartalmazhasson egy tekercs: egy doboznyi (36 tekercs) Crepto toalettpapír  egy átlagos papírmennyiségű termékből 60 tekercsnek felelne meg. Mindez azt is jelenti, hogy ugyanannyi papírmennyiség Crepto márkájú toalettpapírból kisebb helyen is elfér: hiszen 36 tekercs nagy lapszámú termék 25 százalékkal kisebb dobozt igényel csomagolásként, mintha 60 átlagos lapszámú tekercset kellene elhelyezni, így a szállításához és tárolásához kapcsolódó logisztikai költségek is csökkennek.

Bodrogai Ferenc szerint fontos, hogy a fogyasztókban is tudatosítsuk, hogy az ilyen nagy kiszerelésű, nagy lapszámú, környezetbarát csomagolású termékek választásával ők is tesznek környezetünk védelméért. A kartondobozos Crepto Inspiratív 36 tekercses toalettpapír és Szilvia Inspiratív 18 tekercses kéztörlő esetében a dobozon "Ökologikus megoldás" embléma is szerepel majd, melyet a továbbiakban a környezettudatos termékek megkülönböztetésére, tanúsító védjegyként vezetnének be.

Ma a piacon jelen lévő   2 rétegű toalettpapírok nagy hányada 150-170 lapot,

a 3 rétegűek pedig 140-150 lapot tartalmaznak, ritka az efölötti lapszám.

Kéztörlő esetén a piacon található termékek átlagosan az Inspiratív Szilvia

lapszámának mindösszesen a felét, körülbelül 45-50 lapot tartalmaznak:

mondhatjuk sok levegőt szállítunk és veszünk jelenleg sok műanyagba csomagolva.

 

Crepto: több, mint elérhető

Dobozos környezetbarát Inspiratív termékek a Magyar Piszke Papír kínálatában

 
Assist-Trend Kft. -

Assist-Trend Kft.

Ismét jön a SzÉSzT

Ősszel ismét, már hetedik alkalommal rendezzük meg a Szállodai és Éttermi Szakmai Találkozót, ahol 3 szekcióban adunk tájékoztatást szakmai újdonságokról, érdekességekről a HoReCa szegmens résztvevőinek.

 
Assist-Trend Kft. -

Assist-Trend Kft.

Madártávlat - Árnyékból a napra és vissza...

Vajon mi alapján választunk, amikor hosszú hétvégére utazást választunk?

 
Assist-Trend Kft. -

Assist-Trend Kft.

Nagytakarítás után jöhet a bevonat

Alaptakarítás után hogyan tarthatjuk tisztán hosszútávon felületeinket

 
Assist-Trend Kft. -

Assist-Trend Kft.

hirlevel

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Küldje el e-mail címét így mindig időben
tájékozódhat a legfrissebb akcióinkról.

 

Írjon nekünk